Po pár hodinách spánku jsem se snažil rychle zabalit, nasnídat a dostihnout Tila. Koukl jsem se na tracker - byl jsem někde kolem 12. místa. Hodinky mi po vypnutí aktivity ukazovali, že si mám na 96 hodin odpočinout. Doufal jsem, že mi ty 3 hodiny spánku budou stačit. Brzy se ukázalo se, že nestačili. Jel  jsem velmi pomalu. Ještě pomaleji a začal bych couvat.

Profil tratě se nezměnil, akorát se kopečky ještě natáhly. Tak nějak jsem se dokodrcal do Šternberka, kde jsem si dal pár životabudičů z Plzně a několik obrovských zavináčů. Rychle jsem je spolknl a vyrazil jsem směr Olomouc. Zavináče zabraly a nohy se mi začali pomalu roztáčet.

Bylo horko jako prase a čekalo mě asi 15 km stoupání. Před Sv. Kopečkem jsem natankoval do plna a potkal jsem Roberta - kamaráda z Miles. Doprovodil mě ke Kopečku a jel si svojí trasu a já zas tu svou.

V 2. části etapy jsem zase natankoval - připadalo mi, že moje spotřeba byla srovnatelná s ruským Zilem. Nejhorší z tratě jsme prý měli za sebou… teď by se to mělo jenom trochu vlnit. Na jeden zátah jsem chtěl dojet až do Plumlova do konce 3. etapy. To bych měl mít v nohách cca 400 km od začátku závodu. Někde v Náměšti na Hané jsem objevil fajnový minipivovar Jadrníček s ještě fajnovějším pivkem Višňák 11°. Poslal jsem jich tam pár a nohy se mi začali cukat - byly  natěšené na další zátěž. Škoda, že takových pivovárků nebylo na trase více. Slunko zapadalo, nohy se probudily a roztočily na požadovanou rychlost. Připadal jsem si jako Reno Raines - noční jezdec, který projíždí krajinou… psanec, který loví jiné psance.

Do Plumlova jsem dojel ve 22:30. Tilo ulehl do spacáku venku, Peter dobíjel baterky, Číža byl taky zralý na spánek. Polknul jsem připravený řízek, nějaké to pitivo a ulehl jsem. Jen jsem si přes sebe přehodil šustákovku od značky KWAK, která mě bohatě zahřála.  Měl jsem v plánu opět 3h spánku. Spacák jsem nevyndával záměrně, abych ráno mohl souputníkům ujet a nezdržoval se balením.

Probudil jsem se a venku bylo světlo. Neuvědomoval jsem si, že je venku už světlo. Pro jistotu jsem šel zkontrolovat Tila, který se akorát dobaloval. Peter mačkal do telefonu a začínal se taky balit. Plán nevyndávat spacák se vyplatil a na trasu jsem vyrazil asi minutu za Tilem a 5 minut před Peterem. Po pár kilometrech jsem Tila dojel a vypadalo to, že se z nás stane dvojice až do cíle. U rozhledny Kopaninka jsme zapózovali Čížovi a valili jsme dál. Projížděli jsme Moravským krasem, takže bylo na co koukat. V jedné vesničce jsme objevili Jednotu, kde jsme posnídali. Peter nás dojel akorát v okamžiku, když jsme se vraceli zpět na trasu. Chvilku  jsme jeli všichni tři společně.

Trasa nám docela odsýpala. Asi to bylo tím, že Tino moc nemluví česky a já jsem tím pádem musel lovit v paměti německá a anglická slovíčka. Tím pádem jsem o trase nepřemýšlel. Kdyby nás někdo poslouchal, tak se utluče smíchy. Mluvili jsme o všem kolem závodů. Máme hodně společného, jak závody, tak přátele. Letos s Tilem pojedeme 24h ME v Jihlavě a Bohemia Divide. Navíc zjišťuji, že Tilo zdolal Transcontinental Race (závod přes Evropu).

Nádherným trailem jsme sjeli do Adamova a k Alexandrově rozhledně jsme vyjeli docela svižně. V půlce kopce jsme se sebe shodili skoro všechny vrstvy. V Ochozu u Brna jsme objevili pizzerii, kousek mimo trasu a tak jsme se nadlábli. Bylo to třeba. V Líšni jsme objevili zmrzlinu a Petera. S úsměvem nás předjel, když jsme jedli. Jeli jsme dál a narazili jsme zase na Petera, který hledal restauraci ?

Do cíle 3. etapy jsme museli ještě museli absolvovat schody, abychom dolezli na nějakou vyhlídku. Číža na ně má asi nějakou úchylku. V rest pointu jsme si dali výbornou pizzu, já pár krasohledů a Tilo pár limonád. V tu chvíli nás dojel Peter. Koketoval s myšlenkou jet nonstop, že takto ještě prý nikdy nejel a chtěl by to zkusit.

Do cíle nám scházelo 200 km a asi 3 výživné kopce. Nám to vůbec nevadilo. První kopec byl výživný. Vypotil jsem snad všechny tekutiny. V Ivančicích jsme přepadli Tesco a vyzbrojili jsme se na noční jízdu a 156 km. Věděli jsme, že do Mikulova nebudeme mít šanci se někde občerstvit.

Za chvilku jsme byli v M. Krumlově. Trasa z Krumlova nebyla nijak náročná. Kilometry nám utíkali rychle. Až někde před Novými Mlýny jsme absolvovali terénní vložku metrovými kopřivami - asi abychom neměli revma. Zásoby pití se nám tenčili a šla na mě spací krize…

Projeli jsme Pálavou a přijeli jsme do Mikulova, kde krize ještě přitvrdila. Naštěstí jsme objevili otevřenou benzínku, kterou jsme vzali útokem. Polévka, kafe a ostatní energetická šidítka nám pomohli a tak jsme vyrazili dál směr soutok Moravy a Dyje, nejjižnější bod Moravy. Proletěli jsme Lednici, minuli jsme Valtice okolo Břeclavi. Čekalo nás ještě posledních 50 km. Jeli jsme směr na soutok Moravy, Dyje a zpět. Cestou jsme viděli jeleny, kteří se pásli kousek od trasy. Loni tu pršelo, letos tu svítí slunce. Kousek před soutokem jsme si dali 10 minutového šlofíka. Soutok jsme zdolali a na tachometru jsme měli 32 km do cíle. Věděli jsme, že ty utečou jako nic, i když jsme nadávali jako špačci.

V 9:38 jsem byl v cíli na krásném 8. místě!

Závod Moravia Divide jsem měl již podruhé úspěšně za mnou. Našlapal jsem 722 km s převýšení 12 000 m za 3 dny, 1 hodinu a 38 min. O 2 hodiny rychleji než loni, a to jsem byl v cíli první. Konkurence byla veliká a nakonec z toho bylo krásné 8. místo. Zase jsem objevil spoustu krásných míst a potkal nové kámoše. Už se těším na příští rok!

.místo

Výsledky Moravia Divide 2022

zdroj: https://ultrabikers.eu/moravia-divide-2022/

Moc děkuji rodině, kamarádům, Bikefactory Strakonice za připravené kolo, tradiční české firmě OutdoorKWAK za pomoc s výběrem spacáku a šustky. Fungovaly super a splnily plně očekávání na jedničku. Už se těším, jak je vyvětrám na Transcontinental Race…

Související produkty

KWAK Hucule do spacáku péřové Gemini KWAK Hucule do spacáku péřové Gemini 2
Od 1 850 Kč
Vyvýšený model papučí pro zimní a chladné období. Lehké a na omak velmi příjemné boty plněné husím peřím. Tento doplněk zajistí pohodlí a tepelný komfort pro vaše nohy v chladných až mrazivých obdobích. Hucule KWAK jsou vhodné jak do spacího pytle, tak jako zimní přezůvky domů, do stanu či pro zahřátí nohou po vyzutí lyžáků i pohorek. Komfort a maximální...
KWAK Pánská větrovka Mira KWAK Pánská větrovka Mira 2
4 850 Kč
Máte chuť nechat si vyrobit větrovku na míru dle vaší fantazie? Tak právě u nás šijeme podle představ našich milých zákazníků. Větrovka KWAK je vhodná pro většinu ročních období, je anatomicky tvarovaná a proto je vhodná i na všechny outdoorové aktivity. Určitě se Vám již stalo, že Vás nečekaně přepadlo nepříznivé počasí, ale s naší lehkou šustkou KWAK už...
KWAK Spací pytel Rosnička R185 KWAK Spací pytel Rosnička R185 2
Péřové

KWAK Spací pytel Rosnička R185

KWAK
R185
7 550 Kč
Chystáte se na letní povyražení do přírody, na motorku, kolo nebo pod širák? V tom případě je Spací pytel Rosnička přímo pro Vás. Zabezpečí Váš komfort při spaní tak, aby Vám nebyla zima, nepromokli jste a zároveň abyste se v horkých nocích nepřehřívali. To a mnohem víc Vám zaručeně zajistí Spací pytel Rosnička R185 od značky KWAK s nanotechnologií. Spací...
KWAK UnderQuilt Alkes L pro hamaku KWAK UnderQuilt Alkes L pro hamaku 2
Underquilty

KWAK UnderQuilt Alkes L pro hamaku

KWAK
HAM21L
8 550 Kč
KWAK UnderQuilt Alkes L je ideálním doplňkem pro spánek v hamace. Jedná se o spodní zateplení, které je zavěšené pod hamakou a vytváří tak vzduchovou mezeru, čímž zaručuje maximální izolaci a tepelný komfort. UnderQuilt brání proudění chladného vzduchu a eliminuje tak tzv. ,,syndrom studeného zadku’’. Tato prodloužená varianta UnderQuiltu Alkes L...
Viz autorovy články
Jirka Baloušek

Ahoj, jmenuji se Jirka Baloušek, pocházím ze Strakonic a spadám do skupiny lidí, co holdují závodnímu bikepackingu a kamarádi mě znají jako Baldu.

Produkt byl přidán do seznamu přání
Produkt přidán k porovnání.