Loni se mi ho podařilo vyhrát v kategorii gravel

Na závod Moravia Divide jsem se docela těšil. Loni se mi ho podařilo vyhrát v kategorii gravel, tak jsem cítil povinnost startovat i letos. Plánů bylo hned několik. Chtěl jsem vyzkoušet nové kolo a oblečení na bikepacking… ale hlavně jsem chtěl udělat pěkný výsledek. Věděl jsem, že na startu bude velká konkurence a umístění v TOP 10 by byl obrovský úspěch.

Cestu na start i domů jsem měl naplánovanou vlakem. Trasu jsem změnil a nakonec jsem jel přes Plzeň, kde jsem se spojil s Hajným (Pepou Vebrem) a Laňkou (Pavlem Svejkovským) - kamarády z Toulání Šumavou. A taky s Tondou ze Zruče, se kterým jsem se domluvil na ranní kávu a pokec než vyrazíme směr Praha.

Cesta uběhla jako nic a ještě jsme si ji zpestřili hraním karet. Přestup v Praze byl v pohodě a do vlaku s námi nastoupil Pavel Port, jediný závodník na koloběžce. V Zábřehu na Moravě jsme se setkali s dalšími účastníky našeho závodu, včetně Negramota Picha, který jel o hodinu z Plzně dříve. Místo ve vlaku pro kola jsme zaplnili do posledního místečka, možná tedy zcela určitě o trochu víc. Ještě v Lipová-Lázně jsme se do vlaku vešli jen tři a ostatní museli buď po svých, nebo počkali na další vlak. V Javorníku jsme se zastavili na jídlo. Měli jsme relativně čas na předzávodní info a přednášky. Potom jsme se z hospody trousili jako šváby.

Ráno v 5 hodin jsem se sbalil

Na ubytování v Ekocentru na nás čekali další kamarádi: Číža, Margl, Luboš Seidl, Kuba Kencl a další. Měli jsme domluvenou večeři a tak jsem si ji samozřejmě dal. Ráno před závodem už moc nesnídám. Nakonec jsem se ubytoval sám, protože Pavel a Pich se trochu zdrželi a byli ve stavu... no byli prostě kouzelní a já jsem je musel kolem jedenácté hodiny navigovat na ubytování. Můžu za to, že mám za kamarády takové voli? Jeden jel na Polsko a druhý se válel někde v parku a na ubytování vzdálené 1,7 km od hospody nemohl natrefit.

Ráno v 5 hodin jsem si v klidu zabalil vybavení na kolo a vyrazil směr start MORAVIA Divide 2023 tracking. Cestou jsem si dal kafe a sladkosti na benzince. Na startu se to hemžilo dalšími kamarády. Ještě jsem stihl vypovídat kamaráda Píchu, jak se večer holil asfaltem :D, a připravil jsem se na Start. Ten se samozřejmě opozdil a v 7:38 jsme vyrazili. Trasa byla jak jinak do kopce a postupně se peloton začínal trhat. Zůstal jsem na špici, ale povedlo se mi trochu zakufrovat a během minutky jsem byl asi osmý. Po chvíli jsem zase dojel čelo, tak nějak se jsme se všichni drželi pohromadě. Jeli jsme bomby a tep mi stoupl na 180. Cítil jsem, že tohle temto nebylo profilově nic pro mě. Kolem 30. kilometru jsem definitivně zjistil, že mi nastavené tempo vůbec nevyhovuje. Musel jsem zvolnit a jet si svoje. Možná jsem to mohl udělat i dřív, ale cítil jsem se relativně v pohodě a měl přece číslo na řídítkách...

Zachránila mě kvalitní větrová bunda

Plánovaná zastávka Lesní bar byl o 30 km dál než loni. A na sto druhém kilometru mě postupně začal dojíždět jeden kluk za druhým. Na oficiálním rest pointu - asi na 125 km - mě předjela dokonce i první žena. Nijak jsem to neřešil a o přestávce jsem si dal čas a natankoval jsem plnou. Měl jsem polévku, guláš, borůvkové knedlíky, pár krasohledů, kafe a kofolu. Věděl jsem, že noc bude dlouhá a chtěl jsem dojet co nejdál. Se západem slunce se mi nohy pomalu roztočili a jelo se mi lépe. Dokonce jsem vyzkoušel kolo ve sjezdu z Větrova. Na tachometru byla vidět 70tka. Číža mě chtěl natočit, ale nestíhal. Ještě že jsem měl kvalitní šustku. Potom se to kolu povedlo ještě jednou z Kutného vrchu a nohy to opravdu začalo bavit. Do Šumperku na benzínku jsem dojel asi kolem desáté hodiny večer. Občerstvil jsem se kávou, doplnil jsem tekutiny a přesunul jsem se ke kamarádovi. Číža bydlí v CP v Krásném, kde jsem se také najedl.  

Zdolal jsem metu 200 km

Po večeři jsem se vydal na překročení mety 200 km. Ještě chvilku se mi jelo dobře. Míst na spaní v lese jsem našel docela dost, ale ještě bylo brzy. Navíc se v těchto částech závodu vždy tvoří "tlačenky". A jet ráno s velkou skupinou jsem nechtěl ani náhodou. Začal foukat docela studený vítr, proto jsem vytáhl bundu z Nano materiálu a bylo po větru. Nakonec asi na 215 km kolem druhé hodiny ranní jsem objevil krmelec. Byl ideální na přespání a vyzkoušení nového spacáku z peří. Během chvilinky jsem byl připraven na spaní. Rosnička splnila očekávání, nafukovací karimatka byla taky ok. Plán byl někde kolem dvou až tří hodin spánku, což se povedlo.

Někdy kolem páté hodiny ranní se na mě přišla podívat liška a chvilku po ní projel závodník Tilo. No nic, musel jsem do rachoty. Odhadem jsem kolem 12. místa. Povedlo se mi najít i docela dobré místo. Trochu rosy padlo, ale spacák na míru si s ní poradil. Spaní bylo kvalitní, i když bylo asi 5 - 10 °C. Jeseníky nezklamaly, tak jsem spal jen v tričku. Bylo mi teplo a ani jsem nemusel zapínat spacák až k nosu. Jak dobrodružství pokračovalo, se můžete dozvědět ZDE v dalším článku.

km
Ujeto
s
Za čas
m
Nastoupáno
kcal
Spáleno

Related products

KWAK Men's windbreaker Mira KWAK Men's windbreaker Mira 2
Product is available to order
Jackets

KWAK Men's windbreaker Mira

KWAK
KOM
4,850 Kč
Do you want to have a windbreaker made according to your imagination? Then at us, we sew according to ideas of our dear customers. KWAK windbreaker is suitable for most seasons, it is anatomically shaped and therefore suitable for all outdoor activities. You probably have experienced unexpectedly bad weather, but with our lightweight KWAK windbreaker you...
KWAK Sleeping bag Rosnicka R185 KWAK Sleeping bag Rosnicka R185 2
Product is available to order
9,450 Kč
Are you going for summer outing in the countryside, on a motorcycle, on a bike or under the sun? Tnen Rosnička Sleeping bag is for you. It will ensure your comfort when sleeping so that you are not cold, so you won't get soaked and at the same do not overheat on hot nights. This and much more is guaranteed with Rosnička Sleeping bag R185 from KWAK with...
KWAK Thermal Pad KWAK Thermal Pad 2
Product is available to order
Mattresses, thermal pads

KWAK Thermal Pad

KWAK
TER21
645 Kč
KWAK Thermal Pad is used as additional insulation to prevent loss of thermal comfort when sleeping in the lower section of the sleeping bag - under the heels of the feet. Furthermore KWAK Thermal Pad is also used as as a seat pad when sitting in cold places or in snow.
KWAK UnderQuilt Alrai S for hammock KWAK UnderQuilt Alrai S for hammock 2
Product is available to order
Underquilts

KWAK UnderQuilt Alrai S for hammock

KWAK
HAM21S
6,850 Kč
KWAK UnderQuilt Alrai S is an ideal accessory for sleeping in a hammock. It is a bottom insulation, that is suspended under the hammock and creating an air gap, guaranteeing maximum insulation and thermal comfort. UnderQuilt stops the flow of cold air a eliminates so-called ,,cold butt syndrome’’. It has waterproof finish and is filled with the finest...
Product added to wishlist
Product added to compare.