Jak jsem jel po druhé Moravia Divide a poprvé se spacákem…

Jak to bylo před startem a 1.den...

Na eMDéčko jsem se docela těšil, loni se mi ho podařilo vyhrát v kategorii gravel, tak byla povinnost startovat i letos. Plánů bylo hned několik, vyzkoušet nové kolo, spacák, šustku, které jsem si pořídil týden před závodem a udělat pěkný výsledek. Věděl jsem, že na startu bude velká konkurence a TOP10 by byl obrovský úspěch.

Cestu na start i domů jsem měl naplánovanou vlakem, trasu jsem změnil a nakonec jel přes Plzeň, kde jsem se spojil s Hajným (Pepou Vebrem) a Laňkou (Pavlem Svejkovským), kamarády z Toulaní. A s Tondou ze Zruče, s kterým jsem se domluvil na ranní kávu a pokec než vyrazíme směr Praha.

Hned při nástupu do vlaku to začalo vesele a vlak měl 20 minut zpoždění, protože vagón odmítali opustit kočovní občané z východu bez jízdenek, nakonec to ČD vyřešili elegantně a vagón mohli zaplnit majitelé místenek. Takže my, sportovní třída v plavání, a vyrazit směr Praha. Chvilku jsme debatovali, jak jeden člověk může nasrat celou Evropu. Cesta uběhla jako nic a ještě jsme si ji zpestřili hraním karet s paní ředitelkou. Přestup v Praze v pohodě a do vlaku s námi nastoupil Pavel Port, jediný závodník na koloběžce. V Zábřehu na Moravě jsme se setkali s dalšími účastníky našeho závodu, včetně Negramota Picha, který jel o hodinu z Plzně dříve. Místo ve vlaku pro kola jsme zaplnili do posledního místečka možná, tedy zcela určitě trochu víc. Ještě v Lipová-Lázně jsme se do vlaku vešli jen tři a ostatní museli buď po svých, nebo počkali na další vlak. V Javorníku jsme zastavili na jídlo a počkali na naše kamarády. Měli jsme relativně čas na předzávodní info a přednášky, tak jsme se z hospody trousili jako šváby.

Na ubytování v Ekocentru měli být i další kamarádi, tak jsem vyrazil dřív, abych pokecal i s nimi. Číža, Margl, Luboš Seidl, Kuba Kencl a další, už tam samozřejmě byli. Byla domluvena večeře, tak jsem si samozřejmě dal, ráno nemusím tolik snídat. Prezentace, přednášky a ubytování, nakonec jsem se ubytoval sám, protože Pavel a Pich se trochu zdrželi a byli ve stavu..., byli prostě kouzelní a já se potřeboval trochu vyspat. Navíc jsem je asi do 23. hodiny musel navigovat na ubytování. Můžu za to, že mám za kamarády takové voly. Jeden jel na Polsko a druhý se válel někde v parku a na ubytování vzdálené 1,7 km od hospody mohli trefit.

Ráno v 5 hodin, vyspaný, se v klidu zabalím a vyrážím směr start. Cestou dám kafe a sladkosti na benzince. Na startu se to hemží dalšími kamarády. Ještě stihnu vypovídat Pícha, jak se večer holil asfaltem. Start se samozřejmě opozdil a v 7:38 vyrážíme. Trasa jak jinak do kopce a postupně se peloton začíná trhat, dostávám se na špici, ale povede se mi trochu zakufrovat a během chvilinky jsem asi osmý. Po chvilce čelo dojíždím, tak nějak se držíme pohromadě. Tep ale atakuje 180, jedou se asi bomby a profilově to není nic pro mě. Kolem třicátého kilometru definitivně zjišťuji, že mi nastavené tempo vůbec nevyhovuje, musím zvolnit a jet si svoje, možná jsem to mohl udělat i dřív, ale cítil jsem se relativně v pohodě a měl přece číslo na řídítkách…

Plánovaná zastávka Lesní bar je o 30 km dál než loni na sto druhém kilometru, postupně mě dojíždí jeden kluk za druhým. Na Paprsku oficiálním rest pointu asi 125 km, dokonce i první žena, ale nějak to neřeším, dávám si na čas a tankuji plnou. Polévku, guláš, borůvkové knedlíky, pár krasohledů, kafe, kofolu. Noc bude dlouhá, chci dojet, co nejdál. Se západem slunce se nohy pomalu roztáčí a vyzkouším i kolo ve sjezdu z Větrova a na tachometru byla vidět 70tka. Číža mě chtěl natočit, ale nestíhal. Potom se to kolu povedlo ještě jednou z Kutného vrchu a nohy to opravdu začalo bavit. Vše směřuji do Šumperku na benzínku, kam dojíždím asi kolem 22. hodiny. Káva, doplnění tekutin, jídlo jsem měl domluvené u Číži na CP v Krásném.

Tam dojíždím během chvilinky, hodím do sebe vlažnou polévku, Šeráka a vydávám se na překročení 200 km mety. Ještě chvilku to jede, míst na spaní by se pár našlo, ale ještě bylo brzy a navíc by měly být "tlačenky" a jet to ráno ani náhodou. Začíná foukat docela studený vítr, vytahuji Miru a je po větru. Nakonec asi na 215 km kolem 2 hodiny ranní objevuji krmelec, který je ideální na přespání a vyzkoušení nového materiálu. Během chvilinky jsem připraven na spaní. Rosnička plní očekávání, nafukovací karimatka taky ok, plán byl někde kolem dvou až tří hodin spánku, což se povedlo. Někdy kolem páté hodiny ranní se na mě přišla podívat liška a chvilku po ní projel Tilo. No nic, jde se do rachoty. Odhadem jsem kolem 12. místa. Povedlo se mi najít i docela dobré místo. Trochu rosy padlo, ale Rosnička si s ní poradila a spaní bylo kvalitní, i když bylo asi 5 - 10 °C, Jeseníky nezklamaly, tak jsem spal jen v tričku. Bylo mi teplo a ani jsem nemusel zapínat spacák až k nosu.

km

Related products

KWAK Coupe-vent homme Mira KWAK Coupe-vent homme Mira 2
4 850 Kč
Vous aimeriez faire réaliser un coupe-vent selon votre imagination? C'est ainsi que nous cousons selon les idées de nos charmantes clientes. Le coupe-vent KWAK convient à la plupart des saisons, il est de forme anatomique et donc adapté à toutes les activités outdoor. Des intempéries inattendues vous sont déjà arrivées, mais avec notre sifflet léger KWAK,...
KWAK Doublure thermique KWAK Doublure thermique 2
Karimatky, matrace, termovložky

KWAK Doublure thermique

KWAK
TER21
645 Kč
KWAK Termovložka se používá jako přídavná izolace pro zabránění ztráty teplotního komfortu při spánku v dolní sekci spacího pytle – pod patami nohou. Dále se KWAK Termovložka používá i jako podsedák, při sezení na chladných místech nebo ve sněhu.
KWAK Sac de couchage Rosnička R185 KWAK Sac de couchage Rosnička R185 2
7 550 Kč
Vous vous préparez pour une escapade estivale dans la nature, à moto, à vélo ou sous le soleil ? Dans ce cas, le sac de couchage Rosnička est fait pour vous. Il assurera votre confort pendant votre sommeil afin que vous n'ayez pas froid, que vous ne soyez pas mouillé et en même temps que vous ne surchauffez pas pendant les nuits chaudes. Le sac de...
KWAK UnderQuilt Alrai S pro hamaku KWAK UnderQuilt Alrai S pro hamaku 2
Underquilty

KWAK UnderQuilt Alrai S pro hamaku

KWAK
HAM21S
5 550 Kč
KWAK UnderQuilt Alrai S je ideálním doplňkem pro spánek v hamace. Jedná se o spodní zateplení těla, které je zavěšené pod hamakou a vytváří tak vzduchovou mezeru, čímž zaručuje maximální izolaci a tepelný komfort. UnderQuilt brání proudění chladného vzduchu a eliminuje tak tzv. ,,syndrom studeného zadku’’. Má voděodolnou povrchovou úpravu a je plněný...
Product added to wishlist
Product added to compare.